Info zona

POVRATAK

Nikad više ne reci „Ne znam smijem li“

Koliko puta tjedno se pitate što za ručak? Možda se više dvojite oko doručka ili večere? I onda posegnete za nekim brzim i jednostavnim rješenjem jer jednostavno nemate energije ni volje za višesatan boravak u kuhinji. Možda ste prisiljeni jesti brzo. Možda se i trudite jesti zdravo, pa najčešće birate neki zdravi snack. No, ono što je sigurno, jest da svaki takav prehrambeni izlet prati – žgaravica.

Zaista nije lagano pronaći vremena ni energije uvijek pomno pratiti unos hrane, kao ni ostati čvrst i ne odabrati one namirnice koje volite, a znate kako vam štete želucu. Znate li uopće koje vam namirnice štete želucu?

Ukoliko imate žgaravicu, postoji nekoliko jednostavnih pravila kojih se možete pridržavati prilikom izbora hrane. Čak i složenija jela koja možda pripremate mogu biti puno nježnija za vaše stanje ako izbjegavate neke namirnice.

Kiselo

Ukoliko imate problema sa žgaravicom kiselo nikako nije za vas. Iako sigurno možete pretpostaviti, na taj popis možemo uvrstiti svo citrusno voće poput naranče, limuna i grejpa. No, nije samo voće s visokom razinom kiselosti problem, izbjegavajte i rajčicu i njezin koncentrat te ocat. Ukoliko baš ne možete odoljeti – nikako ih nemojte konzumirati na prazan želudac. I da – sokovi se također računaju.

Masno

Osim kisele hrane, žgaravica se ne slaže ni s hranom s visokim udjelom masnoće. Pod pojmom masne hrane često mislimo na čipseve, maslace, ulja i masti. To je svakako nešto što trebate izbjegavati, ali na popisu zabranjenih namirnica mogu se naći i sirevi, orašasti plodovi, avokado, svinjetina i slično. Ukoliko konzumirate takvu hranu, preporučljivo ju je pojesti na početku dana zbog njezine zasitnosti.

Čokolada

Da. Slatko. Čokolada opušta sfinkter na prolazu iz želuca u jednjak što uzrokuje žgaravicu i kao takva visoko je na listi namirnica za izbjegavati. Mnogi keksi su bogati i mastima i šećerom pa i njih, uz zaslađene sokove, treba izbaciti iz dnevne prehrane.

Pića

Pića koja treba izbjegavati možemo podijeliti u 3 kategorije: alkoholi, pića s kofeinom i gazirana pića. Iako biste možda pretpostavili suprotno, alkohol čak nije najštetniji od nabrojanih pića. Naravno – samo ako govorimo o čaši vina uz pozornost na hranu koja se konzumira prije ili poslije. Pića bogata kofeinom mogu imati puno jači utjecaj na vaše želučane tegobe, a u njih ubrajamo svakako kavu, neke čajeve i energetska pića. No, nećemo vas tražiti da se odreknete kave jer smo sigurni da bi u toj sekundi prestali čitati dalje. Samo ju pokušajte ograničiti na onu nezamjenjivu šalicu jutarnje radosti.

Ljuto

Svakako vjerujemo kako vam je ovo bilo lako pretpostaviti, ali ljuto je uz žgaravicu velik NE. Papar, čili i luk trebali bi biti što manji dio vaše prehrane. Dinstani luk neće prouzročiti tolike probleme, ali svježi luk (češnjak, srebrenac, crveni…) kao i mladi luk nećete zaboraviti do idućeg jutra.
Čini se kako je vama preostalo jedino hraniti se pirjanim povrćem, zar ne? Nije baš tako strašno. Nabrojana hrana je nešto što biste trebali izbjegavati u smislu prečestog ili obilnog konzumiranja. Manja uživanja su naravno - dozvoljena. Količina je sve u ovom slučaju, a dodatno si možete pomoći tako da pojedete nešto lakše prije i da ne konzumirate takvu hranu na već pun želudac. Par ideja možete pronaći ovdje.