Info zona

POVRATAK

Blagdanski pravilnik za sretan želudac

Blagdani su izazovno vrijeme za želudac, pogotovo za one osjetljivije. Hrana koju ne konzumirate svakodnevno u količinama koje opterećuju probavni sustav, stres, putovanja i izlazak iz ustaljene rutine mogu uzrokovati zamjetne tegobe. Nitko ne želi blagdane provesti u četiri zida svoje kupaonice ni odbrojavati sekunde do Nove godine ispred vrata ljekarne. Zato smo vam pripremili nekoliko savjeta kako predvidjeti želučane zamke blagdana i kako ih spriječiti.

Dobra priprema obroka vrijedi

Blagdani su. Drugačija pravila vrijede. Možete li garantirati da ćete se držati pravila? Vjerojatno ne. I ni ne morate. Nikad više ne recite ne omiljenoj blagdanskoj hrani, ali ako ne želite patiti – pripremite se na vrijeme. Odite u ljekarnu i angažirajte profesionalnog spasioca za vaš želudac. Na taj način, čak i ako pokleknete ili vas jednostavno stres 'pojede' – imate način kako ne propustiti magiju blagdana.

Dobre odluke = sretan želudac

Ako ste vi domaćin i pripremate hranu za svoju obitelj, ali čak i ako idete u goste – odaberite pametno. Neka hrana tradicionalno se priprema za blagdane, no i tu postoji nekoliko trikova kojima možete umanjiti potencijalne tegobe vas ili vaših najmilijih.

  1. Predjelo
    Nekoliko manjih zalogaja hrane koja će obložiti želudac uvijek je dobar izbor. Proteinski zalogaji ili povrće pod uvjetom da izbjegavate umake dat će vam i osjećaj sitosti što znači da ćete moći pojesti manje one zločeste, ali vrlo privlačne hrane.
  2. Glavno jelo
    Odabir priloga često može puno pomoći sprječavanju ili barem ublažavanju tegoba sa želucem. Pečeni krumpir bolji je od onog s paprikom, a francuska salata može se napraviti i s dijetalnom majonezom. Pazite i na izbor kruha i začinjenost salate.

Purica sindrom

Osjećate se kao napunjena purica? To je vrlo siguran pokazatelj da ste pretjerali s količinom hrane. Budimo realni, blagdani i jesu vrijeme kada se jako teško zaustavljamo na vrijeme, ali pomoć postoji. Za početak, odite prošetati nakon obilnog obroka, pa makar i na 10-20 minuta. Sigurno želite leći, no ako patite od žgaravice to je najgore što možete učiniti. Vaš oslabljeni sfinkter jednjaka neće izdržati pod navalom količine hrane u želucu dok ste u ležećem položaju, a čak i kraća šetnja može potaknuti probavu i olakšati pritisak koji osjećate. Također, pokušajte ne jesti preblizu vremena odlaska na spavanje, dozvolite nekoliko sati pauze vašem želucu prije nego ga položite u topli krevet.

Naravno, najbolje bi bili kada biste stolu pristupili koncentrirano. Izabrali hranu za koju znate da vam ne padne jako teško na želudac ili se ipak zaustavili prije stanja potpune punosti. Zapamtite, hrane je izobilje, čak i ako pojedete manje od svake vrste dostupne na stolu ili uzimate manje zalogaje – nećete ostati gladni.

Želimo vam sretne blagdane!